Monday, September 20, 2010

x mahu . x bererti menolak hukum Allah .

.
.


.
.
i love Allah.

.
.
coretan dari hati yg tulus ikhlas dan x sempurna .
bismillahirrahmanirrahim..
ya Allah . andai aku salah , btulkanlah aku .,
semua org ada impian tersemdiri dlm apa jua yg di lakukan .
begitu juga insan ini yg bernama NurNasihah Azizan .
impian dlm berumah tgga .
aku dilahirkan dlm kluarga yg baik . alhamdulillah ..
mak abah bagi aku didikan yg agama. pndidkn. hidup .
depa smpurna dimata aku . kekurangn depa aku nmpkkn sbgai kelebihan .
itulah namanya anak .
mereka org yg kuat . berusaha shabis boleh .
dlm itu mereka juga lemah .
pasti ada yg tertinggal .
hati anak2 macm2 kerenah .
dan apa yg aku rasa depa xsempurna .
aku jadikan teladan .untuk aku tidak berbuat bgitu pada ank2 aku nnty .
aku nk keluarga yg baik .
aku nak didik anak2 aku dgn didikan agama .
akhlak yg baik . kesenangn . dan semua nya .
pasti untuk itu aku x mau POLIGAMI .
poligami sah d cc agama Islam.
maka . aku terima hukum Allah .
tapi aku xmahu d poligamikan selagi aku mampu bertnggungjawab sbgai sorg isteri .
klu aku x suka petai sbb bau dia . adakah aku haramkan org lain untuk makan petai ?
tidak . hnya aku x mahu untuk diri aku .
kenapa aku ckp mcm nie ?
sbb . ada sorg laki . yg bagi aku baik . ckp suka kat aku ,
aku pelik org yg alim suka aku yg xseberapa .
tapi aku pgang jnji Allah .
lelaki yg baik untuk perempuan yg baik .
aku juga berusaha untuk mnjadi wanita yg solehah .
baiklah . jumpa lah mak abah aku .
aku ckp dekat mak abah .
dia pon p jumpa .
tiba2 sehari lps tue dia cerita .
ada stu keluarga nie . bekenan kat dia.
dah ckp nk ambik dia buat menantu .
maka aku pon ckp . klu dah ada org ckp mcm tue dan awak x tolak .
serba salah . buat apa meluah kasih kat saya .
saya x mahu d poligami kan .
terima kasih lah .
jgn teruskan kasih nie kalau x da kesudahan untuk kita berdua .
pasti nya say bukn yg terbaik buat awak .
ada lagi pmpn yg lebih baik untuk awak .
saya terima apa saja agenda Allah untuk sya. sbb xsemestinya apa yg saya suka itu terbaik untuk saya .
maafkan saya .
.
.
.
sbb tue lah Allah jadikan manusia dgn pelbagai sifat .
makanya ada org boleh terima ada yg tidak .
.
.
saya ada dgr ceramah .
ustaz tue ckp ..
" lelaki x kan cari pmpn lain klu dia dah pilih isteri yg 'cantik' dimata dia ."
jadi. klu awak rasa awak nk cari lain .saya bukn lah yg ter'cantik' dimata awak .
.
.
hukum Allah itu benar semuanya .
pasti Allah jadikan hukum tue untuk sesuatu masalah yg akan dtg .
andai ada keperluan .
isteri x boleh memberi zuriat . silakan lah berpoligami .
.
saya minta maaf klu merumitkan awak.
perasaan sesuatu yg x dapt diduga .
semua org ada pndapat dan prinsip tersendiri .
saya tahu saya x solehah tapi saya memcuba untuk mndapat tempat disisiNya .
amin5...
.
ya Allah jgn kau sembunyikan kasih sygMu untuk ku .
NurNasihah Azizan .

No comments:

Post a Comment