Monday, September 20, 2010

syurgaMu Ramadhan .

owh . salam buat teman xbapa sejati .
enchek belog ini.
..
..
..
saya dah lama x post coretan yg mmg byk .
sbb sibuk mcm anak yb .
baru mcm anak yb.
.
klu jdi yb. xtaw la..
hehehe..
erm.
baru lepas stu paper exam kmarin.
so, hari nie x bz sgt .
.
.
saya mahu cerita pada encik belog..
smlm saya tgk cita . syurgamu ramadhan.
ar. best cita tue.
sedih . menitik2 air mata nie . x la lencun tisu tue ,.
heheh..
cerita tue bagi org berfikir .
pilih antara harta dan kluarga .
syurga dan neraka .
jadi isteri durhaka .
dosa derhaka mak n xbagi nfkah batin kat isteri .
ramai org islam sekarang x pker bnda2 tue suma skrg ..
bila ckp cinta ,.
ckap la. " saya cintakan dia kerana agamanya"
tapi mak xbagi dgn sbb yg betul .
ugut mak, klu xbagi kwen nk lari rumah.
*adakah btul cinta itu berlandaskan agama ..
lawan ckp mak. ugut mak.
jatuhkan maruah mak.
smua yg saya ckp ini btul berlaku d dpn mata saya .

terhadap org yg sgt dkat dgn saya .
saya syg dia .
tapi dia xtahu saya xmahu dia buat mcm tue ,.
saya xmahu hilang dia.
saya sayang dia lebih dari apa yg dia tahu .,
.
saya xmahu ckp sbb saya xmahu guris hati dia.
saya datang dari dia,.
dia amat besar dlm hidup saya.
dari dulu dia berusaha bagi apa yg saya nak dlm hidup .
dia bagi saya didikan agama .
dia bagi saya pljrn .
dia bagi saya hidup yg baik .
saya syang dia .
tapi bila jadi bgini .
saya takut untuk kenal cinta lelaki .,
biarlah saya x kenal andai klu saya knal saya mnjadi anak yg derhaka satu hari nnty .,
saya sayang kamo ,. ABAH .

.
.
erm .. bila tgk cita nie mcm tau plk .
apa yg terjadi dlm bulan ramadhan buat aku hari tue ada hikmahnya .
abah suka pegi ( sbb tue **).
mak masuk hospital minggu ke2 posa.
terus kena bedah .
so. abah kena jaga mak .
abah kena uruskan adik .
.
.
sedih aku memikirkan nasib adik nnty.
adik xtaw apa.
skrg pon.
bila aku balik umah dia tido dgn aku .
buat xtaw ja kat mak abah .
bila aku nk balik KL. dia nagis .
abah p mna2 pon dia x kisah .
aku xmau bila adik besar . dia xtau apa tue erti kasih sayang seorg ayah .
aku x pernah lupa doa yg terbaik untuk adik .
andai ada sesuatu yg baik dpt aku lakukan untuk adik .
aku sggup berkorban dunia aku untuk adik .
pngalaman aku mnjdi 'ibu' untuk adik . xpe pernah aku lupakan..
xpernah aku kesali hilangnya msa aku bersama kawan2 untuk jaga adik.
besarnya adik dlm hidup aku .
pngalaman itu yg mmbuatkan aku tersyum bila tgk adik gmbira .
org lain form4. form5.
kenal masa bersama kawan2.
aku kenal masa mnjaga ank kecil yg perlukan aku d sisi.
aku kenal erti kerja suri rumah tgga.,.
terima kasih . kerana itu pngalaman yg xdpt aku lupakan.
mak dan abah cuba nk bagi kami adik beradik khidupan yg sgt sempurna .
tapi dlm pada itu dia juga x lupa uji iman kami .
Allah sygkan kami .
segala apa yg aku mohon dari Allah hnya yg terbaik untuk khidupan dunia dan akhirat !
semoga nikmat Allah buat kami sekeluarga x ditarik balik sblum smua nya selesai .
nikmat oksigen yg d berikan buat ibu bapa ku amat aku syukuri .
Ya Allah . kau pnjgkanlah umur kedua ibu bapa ku .
untuk mereka dpat beradu d dlm syurgamu kelak.
amin3..




No comments:

Post a Comment