Tuesday, August 3, 2010

cEriTa rOjak !

hari nie hari rabu.
today is wednesday.
hazal yawmul arbia'a.
3 bahasa 1 malaysia.
.
.
aku nk berita byk bnda.
sbb tue post nie tittle rojak !
hahah..
TAPI.BUT !
Akan ku pisahkan mggunakan wrna2 yg ceria .
i love ceria..
.
.
First .
hati jumaaat hri tue aku balik.
untuk bincang 'perkara' tue.
org kat umh buat mcm xda apa yg berlaku.
aku xdpt buat apa2.
aku bukn sapa2.
tapi 2.3 jam belum balik sini.
kami ckp dgn mak !.
mak cerita sikit.
byk bnda2 yg aku x sngka.
kawan mak yg sgt baik dgn keluarga aku.
yg aku dh anggap mcm kluarga dah.
xsgka dai tikam mak dari blkg.
sesungguhnya mak sgt TABAH.
Klu aku xtaw aku mmpu ka x.
tapi kenapa msty mcm tue.
sama2 berjuang untuk agama ALLAH.
mmperjuangkan produk halal untuk umat islam.
mak sgt bijak dlm menjalani hiduonya,.
semoga aku setabah mak,
.
.
balik kpd apa yg d bincangkan oleh kami.
mak cerita2.
pesan kpd kami.
"kakak. kakak kena yakin dgn Allah.
dgr ckp mak.
sama2 doa,bgun smyg mlm2.
lps syg doa 7x supaya lembut hati 'dia'
bagi dia lupa suma tue.
ingt kat mak.
mak yakin nie ujian Allah untuk kita.
masa hujan doa.
nie kakak dlm perjalann balik kL nie doa.
doa org musafir InsyaAllah.
setiaoa masa.
zikir minta lembut hati.
biaq dia sedaq sndiri.
xapa kita ada Allah.
YAKIN pada Dia tue PENTING."
InsyaAllah aku cuba doa.
dan aku yakin sgt.
Allah pasti tahu segala2nya.
dia yg aturkan semua.
jgn anggap ini semua MASALAH.
anggap nie semua UJIAN.
Allah nk sedarkan kita dri kelalaian.
Allah rindukan keluarga aku,
amin2. semoga suma akan baik !
.
.
.
o.k.
sekarang cerita lain.
masa balik hari tue.
pnyalah best!
aku dpt jln2 dgn adik.
aku RINDU Adik tahap gaban.!
hahahaha..
.
.
sorg mcm cartoon. sorg senyum control smbil jege mata !
miss all moment with u my boyfwen ! .
.
erm. kami p shoping.
jln2. hehhe..
syg adik.
adik.even i'm not with u.
that not mean i abandon u.
i miss u every second.
u are my bother. my compinion. my son. my everythink.
hehehe.
i try not let u face what i am facing dulu.
so, ples be stong later on.
remember.
3 word , 7 letter .
i love u.
SEMOGA menjadi anak yg soleh.
peroleh kejayaan dunia n akhirat.
anak yg berbakti.
bertamadun.
suma2 . . .
.
.
.
cukup pasal suma tue.
skrg. dah mai sni.hari2 yg biasa.
p kls blik.
xbuat apa.
baca novel. aku bila dh baca novel .
mcm org xda life.
huhuhu.
terasa diri amat sengal !
aku xsanggup ! padahal dah buat pon.. hehehhe..
so. disini. sudah novel buat sebulan.
InsyaALLAH. buln depan beli lagi. hehehe..
.
.
when i'm feeling bersyukur.
what i can say just
"thank you"
.
ok. saya nk pegi.
ada misi yg perlu d lakukan.
hihi.
mcm gempak ja. xda pon. heheh..
.
.
tata. luv forever n ever !

No comments:

Post a Comment