Tuesday, March 9, 2010

kita psti dpt berfikir sendiri..


erm..salam..
smkin aku mahu benarkan,..
hahaha..
apa nie..
.
.
.
.
ok ok..
.
.
.
mulakan semua nya semula..
hai..saya rasa semakin saya mahu berfikiran positif..
semakin saya rasa geram..
saya nangis psai mak klmarin dulu tue dah terubat..
abah bwa p mkn RCH kemarin..pas tue..
p tgk tok..
tapi bila blik umh ..
msti geram balik..
tapi aku x terniat pon..
aku cuba nk positif ..trima la dia apa adanya..
tapi..dia tue..
xmau nk tnjuk kn prangai bgi org senang ckit,,
hidup nie jgn enjoy ja..
aku yg msih muda nie pon enjoy kdang2 ja..
aku taw..hidup aku xmcm org len..
aku ada yggumgjwb..
yg perlu aku pikul bila aku kat umh..
aku kena didik adik ..
adik jauh dri kami semua..
dgn kakak yg ats dia pon jarak sepuluh tahun..
so..amak ngn abah tinggal dia kat aku sbb depa percaya kata aku.
so..aku kena abgi adik pndai..
aku percaya aku boleh..
walaupon kdg2 aku sendiri yg menagis sbb prangai adk tue..
oleh itu..aku dpt la jwapan bhwa..
aku buk nya 100% bersedia jika aku nk jdi mak sekarang nie..
aku boleh menilai diri aku sekarang..
aku yg jga umh...ya..aku ngun subuh x tido dah..
bgi adik mndi...bgi srapan.. hntar p sek..
blik..
.
bsuh baju..
.
spau smpah..
.
selang bapa hri mop lntai..
.
sidai bju..
.
bsuh pinggn..
.
kemas umh la yg penting,
.
tapi tue la rutin yg selalu nya aku buat..
.
aku bngga kdg2..
x semua remaja hidup mcm aku,.
adik aku dah mcm anak aku..
dia blik sek..
tukar bju...
bagi mkn nsi..
seturusnya.!!
aku xtaw la..
klu d takdirkan adik xda dlm usia dia yg kck tue.
aku nk meraung mcm mna..
ntah2 aku lgi truk dri mak..
itu la yg kdg2 aku fikirkan...
abgngh kwen ng kakngh dlm usia yg muda,.
tapi kakngh lbih tua dri dia..
tapi x menunjukkan dia matang lgsung..
aku bukn nk ckp..
aku pon xtaw la...
aku rsa aku dok umh aku lgi truk dri dia..
ntah la..aku mls lagi nk ckp..
depa mcm tue mmbuatkan aku mtang..
kdg2 khidupn org sekeliling aku.mmbuatkan..
aku fikir nk hidup yg akan aku bina nnty dgn suami n anak2 aku..
sempurna...sbb tue aku fikir aku xperlu nk kapel skrg..
klu aku nk hidup aku sempurna.
aku perlu bekalkan dri aku dgn ilmu agama..
kejayaan..
perkerjaan.
itu yg membantu..
dsa,mping berdoa kpd ALLAH..
usaha+doa+tawakal= isyaAllah aku dpt pa yg aku nk..
Allah dh jnji lelaki yg baik utk pmpn yg baik..
jgn sepesifikasi kan baik tue skdar sifat..
kajayaan dia pon sama..
semua segi bgi aku..
kita akn dpt org yg mcm kita..
so..klu aku nk laki yg berjaya..
aku kena la berjaya..
aku kana mtang,,
aku kena serius..
aku akan pt mcm tue../
dah byk bukti2 jnji Allah tue yg aku nmpk..
ya btul sma mcm jnji Allah..
Allah x mungkiri jnjiNya...
klu aku kapel skrg..
laki tue msti xhbis ngji lgi..
aku pon xtaw mcm mana arah hidup dia..
kan??
jgn ckp kapel sbb sunyi..
nak d ikutkan sunyi aku lgi sunyi..
aku dok umah ngn adik..
buat keja umh..tue ja..
cari lah kerja yg boleh hilangkan sunyi kita tue..byk caranya..
kisah hidup org sekeliling aku sgt mmberi impak dlm hidup aku..
kisah..
.
abgsham bercerai..
(xperlu aku discribe btapa la)
.
hidup makteh yg,.
(xperlu aku ckp..)
.
hidup mkcik zie..
(xpelu aku ckp..)
.
kisah paksu..
(xperlu jgk..)
.
.
yg pling dkat abgngah aku,.
(xpayah jgk..)
.
mmbuatkan aku matang,
semua tue.. sepupu..mak nakan..abg aku,.
ntah la..
aku bersyukur..
ada family ,.xbergntung hidup kat org len..
senang,
kami susah yg teramat sgt...
sbulm senang..
tidur ats tilam.. katil buruk.
sblum nk boleh tidur dlm aircorn katil yg empuk..
mcm skrg..
aku bersyukur pnya mak n abh yg berusaha nk bgi kmi kesenangn..
rmai lagi org yg susah ..
benar lgi jnji Allah ..
"aku xkan ubah nasib sesuatu kaum..malainkan mereka ngubahnya seniri"
\jgn tunggu bulan jatuh keriba..
xkan terjadi tue...
aku sedar.
aku bersungut dulu..
(mcm mna bersungut tue xyah la cita)
.
.
tapi aku taw..
mak ngn abh buat semua tue sbb nk ubh hidup kami..
terima ksih byk2 mak n abah..
semoga aku juga bisa kuat mcm mak abah..
semoga aku dpt suami yg bertanggungjwb...
dpt bgi aku kebahagiaan yg aku nk kn..
aku bersbar hari ini..
mungkin ada yg lebih baik untuk aku d hari esok...
aminnn...
Ya Allah ...
semoga aku bhagia nnty..

No comments:

Post a Comment