Tuesday, February 8, 2011

kasihnya aku pada ibu bapaku ..

baru pas exam .
next paper lmabt lagi .. kls da xda dah ..
aku x biasa pon x balik klu cuti pnjg2 ..
tapi kena jimat sikit .. sbb tue aku xmau balik .
hehehe . . .
insyaAllah segalanya jadi semakin elok nnty .., amin3..
erm . mcm2 bnda yg jadi dlm jangka msa yg pendak nie ..
lots of unexpected things happened ! ...
why why why ??
aku sayang semua ahli keluarga aku .,,
aku yakin sgt2 mak n abah pon sma ..
maka n abah kecewa dgn anak2 dia dia x ckp ..
depa dia ja .. wahai abg2 , kak and adik2 aku ..
imagine u r a teacher , teching ur student to do an assignment ..
but they did not do it following your instruction ...
it same as our parent feeling .
mak n abah ajar kita buat smting yg baik ..
hntaq kita p sekolah agama dri kecik ..
bersengkang mata pagi petang cari duit..
kita plk x ikut apa yg depa ajar ..
pasti kecewa ..apa ja yg aku buat semua aku pker mak abah ..
kesian depa ..
susah depa depan mata kita..
xtergamak aku nk bagi depa mngis dgn sikap aku ..
.
.
bila mcm2 mslh menimpa kita semua ..
aku jadi takut nk buat mcm2 ..
aku cuma harap . sblum mak abh pajam mata ..
aku sempat tolong depa sesuatu ..
ringn kn beban depa ..
beli depa bju cntik2 mcm yg aku dpt ..
bagi depa mkn sedap2 mcm aku mkn2,,
bagi depa duit blnja mcm aku dpt ..
ya Allah .. kau tunjukkn lah aku jaln kbnran ..
bukan knlh pintu hati ' dia ' untuk meliht dimana Allah . syurga . neraka .
sesungguhnya aku amat mnyayangi dia ..
diatas segala jasa baiknya mendidik aku dimasa kecilku .
kembali kan lah ketengn ddlm hatinya ..
tunjukknlh kekuasaanmu ya robbi .. amin3..
.
.

1 comment: