Sunday, October 3, 2010

terkasar bahasa .

ya Allah . andai aku anak yang tidak baik .
kau perbaiki lah perilakuku .
sesungguhnya tidak terniat d hatiku untuk mnyakiti ibu bapaku .
amin3..
.
.
aku rsa .
mlm nie .
aku angin satu badan sebb .
setelah sekian lama aku x jaga adik .
dan kini aku puang ke rumah untuk cuti yg agak pnjgnya .,
tiba2 .
.
.
tengok buku prestasi iqra'adik .
perh ! beristighfar aku di dalam hati .
mengawal kemarahan.
muka surat yg sama dibaca sejak dua bulan yg lalu .
.
ya Allah . plan ujian pakah yg kau turunkan buat aku dan jga keluargaku .
.
maka . selepas mengajar adik + memarahi + kaunseling .
*ntah diapaham ka x..
aku ingin tidurkn dia .
dalm mendakapnya .
mengalir air mata ke'kakak'an aku .
.
aku mnjaga dia dari kecik .
seperti seorg ibu yg mnjaga anknya juga .
pstinya aku nak kan yg terbaik buatnya ,
tapu kenapa begini jadinya .
semakin hari family aku semakin ++ msalahnya .
nak aku ckp semuanya ada kaitan .
tapi ....
penghuni keluarga ini.
penduduk rumah ini .
anggota usarah ini .
tidak mnyedari akn ke khilafan diri masing2 .
aku jUGA ,
.
.
.
tahu ini ini salah
hanya diam . berceloteh didlm enchik belog .
ya Allah .jadikanlah adikku anak yg soleh .
berjuang diatas nma agamamu .
hingga akhir hayatnya ya Allah .
amin3..
.
Abah . hentikan 'menjaga' adik dgn 'mengabaikannya'
mak . berhenti mencari jln pnyelesaian 'itu' dgn membelakangkan adik ,.
.
ya Allah . ujian apakah yg kau berikan buatku .
apakah dosa keluarga ku yg tidak kami sedari .
tunjukkn lah ya Allah .
jadikanlah adikku lebih baik dari abg2 ku YA ALLAH .
cemerlangkanlah akhlaknya .. akademiknya .. juga agamanya ya Allah .
agama MU..
.
dalam kemarahan aku di atsa apa yg aku sedihkan ini.
aku turn ke bawah seleps mengajar adik .
.
terus aku berkata2 .
tidak ku terniat menyakiti hati ibuku d situ .
.

".ada baca iqra semuka sampai dua bulan .
buang ja la katoon tu. melingkup anak"
.
mak diam tanpa sepatah kata .
berzikir bersam tasbihnya .
mak byk berubah . semakin dekat dgn Allah .
selepas masalah besar menimpa kami sekeluarga .
yang smpai sekarang juga x selesai .
kami sedang terus berusah berdoa.
.
adakah mak terasa dengn kata2 aku tue .
ya Allah andai kata2 itu mngguris hati ibuku .
kau ampunkanlah aku .
.
.
pasti akan datang suatu hari semua ini kan selesai .
.
.
aku berpegang kpada .
"usah tanya soalan apabila d timpa sesuatu masalah .
tapi cuba cari jln penyelesaian nya .
kerana soalan2 yg kita sendiri cipta itu lah
yg akan membuatkn kita lemah mghadapi segala ujian Allah ."....
.

semoga aku terus teguh berdiri atas agamanya biare ujian apa pon datang menjelma .
amin3..
.
.
ya Allah . semoga kasih mu bersama ibu bapaku.
Zaharah Mat Zain .
Azizan Ahmad.
.
.
siha keliru + sedih . !

No comments:

Post a Comment