Wednesday, October 27, 2010

pastikah ?

Dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha penyayang .
.
coretan bermula . hihi..
.
ya ALLAH . Kuatkanlah hambamu ini .
aku terus mencari cahaya keselesaan hidup diduniamu ini .
kau kuatkanlah aku untuk menjadi .

hambaMu .
umat Rasulku .
anak ibu bapaku .
pelajar guru2 ku .
sahabat teman2 ku .
pejuang agamaMu .
penuntut ilmuMu .
dan yg sewaktu dengan nya .

yang SOLEHAH . amin.

ya Allah . kau peliharalah FIKIRAN ku ini .
agar aku dapat berfikir ke jalanMu .
kau peliharalah MARUAH ku ,
Agar aku mnjadi wanita solehah .
kau peliharalah AKHLAK ku .
agar aku menjadi hambaMu yg sempurna . . dimataMu.

YA RABBUL IZZATI .
kau peliharalah setiap sesuatu perkara yang membawa aku kepada agamaMu .
IMAN . ISLAM . IHSAN .
kAU jadikanlah pakaian ku satu lambang agamaMu kepada diriku .
ya Allah .
peliharalah juga cinta hambaMu yang akan singgah kepada ku kelak .
jadikanlah hambaMu itu . satu anugerah buatku .
yang dapat melicinkan lagi jalan buat aku menuju ke SyurgaMu .
.
.
amin . amin . amin .

.
.
ya Allah .
kau ampunkan dosa2 semua umat islam .
ampunkan dosa dua ibu bapa ku .
murahkan rezeki kami .
tunjukkan kami jalan kejayaan buat kami .
di dunia juga di akhirat ,
.
istajib doa ana .
.
ya Allah . kau selesaikanlah masalah keluarga ku .
sama ada yang aku tahu ataupun tidak tahu .
kau tunjukkan segala apa yang benar dan tidak benar .
sesungguhnya engkau tidak mengampunkan dosa org2 yang mnsyirikkanmu .
.
amin.

No comments:

Post a Comment